Информация и Въпроси

0884 241 988 / (02)4010515 Pochivam.BG e-mail

Без такса резервация!
Безплатна анулация на повечето резервации!

Потърси хотел / почивка:

* незадължително
 (€ общо)

Хотели в България (783)

Уеб камери на живо в България

Промоции в България (3012)

Препоръчани хотели в Гърция

Ресторанти фалират заради all inclusive пакетите

expert.bg, 19.10.2011

Повече от 20 на сто от самостоятелните ресторанти по зимните и летните курорти на страната са преустановили дейността си през последните пет години, заради навлизането на системата "ол инклузив", предлагана от хотелите. Това твърди заместник-председателят на Българската туристическа камара Евелин Виденов, цитиран от БТА. Според Виденов навлизането на "ол инклузив" храненето е помогнало да се повиши качеството на ресторантьорската услуга и е съдействало за задържането на парите на туристите в хотелите. Качеството на храна при "ол инклузив" е по-добро, защото се спазват всички изисквания на HACCP - системата за безопасност на храните, коментира специалистът. За целия летен сезон за тази година са постъпили около 15 - 20 оплаквания от храната при "ол инклузив", което е нищо на база човеко-дните за изхранване, отбеляза Виденов.

Феноменът "ол инклузив" е довел до здравословна редукцията на броя на курортните ресторанти, като са прекратили работа по-слабите и с не толкова гъвкава политика търговци, коментира Виденов. Извън тези, които са прекратили дейността си, голям е делът на самостоятелните ресторанти в летните и зимните курортни, които оцеляват, благодарение на това, че са се специализирали главно в допълнителното изхранване на туристически групи или са станали питейни заведения. Част от ресторантите, които се намират в градове, които са включени в туристически обиколки на групи, преструктурират дейността си, като сключват договори с туроператори за изхранване на групите почиващи в големите курорти. Например по този начин са трансформирали дейността си самостоятелни ресторанти в Несебър, в които обядват или вечерят групи от курортите "Албена", "Златни пясъци".

За последните пет години се наблюдава устойчива тенденция почти 80 на сто от чуждестранните туристи, които посещават България, да са на изхранване "ол инклузив". Обратната е тенденцията при българските туристи, които използват хотелската база само за настаняване, и предпочитат да се хранят в ресторантите. Добрият турист за българския туризъм е родният турист, каза Виденов. Българинът със сигурност харчи с 50 на сто повече от чужденеца по заведения за хранене, допълни той.