СПА почивки: релакс и здраве
Anita Valentinova, 20.04.2012
България полага усилия в това да се превърне в една от топ дестинациите за здравен туризъм в Европа. Здравният туризъм се развива през последните няколко години и този вид туризъм до момента е генерирал около 6 милиона туриста.
От гледна точка на естествените природни красоти и брой на минералните извори, България е благословена с изобилие, което я прави чудесен избор за СПА и уелнес почивки за туристи от цяла Европа. България е трета в Европа по брой на естествените минерални извори, лечебни води и голямо разнообразие от процедури за цялостно възстановяване на тялото и духа.
България е една от най-желаните дестинации за СПА почивки в Европа, но здравният туризъм в частност не се промотира толкова много. Съвсем наскоро страната формира своята стратегия за стимулиране на здравния туризъм. Здравните и уелнес центровете в България в момента предлагат пакети и здравни услуги, които носят посланието ‘Здравен туризъм 4 сезона в България’.
Почивки за здраве и възстановяване на организма
Българското правителство работи по промяна на някои закони и условия, за да може да предложи висок стандарт на обслужване и почивки в България.В момента законните промени са обновени, за да може всички закони да са в съответствие с пазарната реалност и изграждането на нови взаимоотношения между всички участници в сферата на здравните услуги, СПА и уелнес туризма.
Българските СПА и уелнес курорти се модернизират, предлагат отлични условия, апаратура за здравен туризъм, квалифициран персонал. Висок стандарт на обслужване и отлични условия за настаняване на гостите. България може да се похвали с условия, които се конкурират с тези в страни като Чехия, Словакия, Словения, Полша, Австрия, Турция и Румъния. Тези страни напредват в областта на СПА туризма и България също предлага агресивна маркетингова и рекламна активност в последните няколко години. За да се създаде по-добра атмосфера, по-добри условия за туристите и богат избор, България трябва да работи по отношение на имплементирането на последователна стратегия, която идентифицира и разрешава всички проблеми, свързани с развитието на здравния и уелнес туризма.
Сложна и предизвикателна задача е да се промотира и рекламира новия бранд на България, наречен ‘Здравен туризъм в четири сезона’ чрез подобряване на преживяванията на туристите, представяне на естествените ресурси, България със сигурност има потенциал да се превърне в една от най-добрите дестинации за здравен туризъм в Европа.